Faces from the Community/Caras de la Comunidad: Estefanía

Originally posted by Mujeres Activas de Potrero on July 10, 2013

estefania desktop

Estefanía Tasara’s business is a new hot spot for lunch in Potrero. Estefanía is the owner of Dulces Momentos (“sweet moments”), an ice cream shop and restaurant. She was generous enough to share with us her knowledge of business and how she has had success as a woman in business.

Estefanía is constantly thinking about how to offer something unique to the community. To differentiate her restaurant, for example, she offers healthy meals, excluding sodas and packaged items from her menu. She doesn’t use frozen ingredients, either. Above all, she credits her success to her personality. She strives to make her customers feel at home and she is always listening to their suggestions. Lastly, she says that her prices are competitive.

Estefanía didn’t open her restaurant to make more money, because she already had a good job. Instead, she says that she started her own business for her son. She wanted to be able to spend more time with him and take care of him instead of spending all of her time outside her home. She says that it is difficult to change your life like this, and many people choose not to, but it is worth it.

We asked Estefanía what advice she would give to woman entrepreneurs or women who wanted to start a business, and she said that it all goes back to your attitude towards life. You have to have goals and think different. She tells us, “it’s not easy, but you can do it if you have the will to overcome the challenges.”

(En español)

El negocio de Estefanía Tasara es un nuevo favorito sitio para almorzar en Potrero. Estefanía es la dueña de Dulces Momentos, una heladería y soda. Ella nos compartió sus conocimientos de negocios y como ella ha tenido éxito como mujer en negocios.

Todo el tiempo, Estefanía está pensando en como ofrecer algo único a la comunidad. Para diferenciar su restaurante, por ejemplo, ella ofrece comidas saludables y no vende gaseosas ni cosas en paquete. Ella no usa ingredientes congeladas tampoco. Pero, más que todo, ella atribuye su éxito a su personalidad. Ella quiere que sus clientes se sientan tranquilos como están en casa. También, ella constantemente está interactuando con sus clientes y escuchando a sus sugerencias. Finalmente, ella dice que sus precios son competitivos.

Estefanía no abrió su restaurante para ganar más, por que ya tenía buen trabajo. Pero ella dice que empezó su propio negocio para su hijo. Ella quería poder pasar más tiempo con él y cuidarle en vez de estar afuera de su casa todo el tiempo. Ella dice que es difícil cambiar su vida así, y muchas personas no tienen ganas de hacerlo, pero vale la pena.

Le preguntamos a Estafanía que consejo las daría a las mujeres empresarios o mujeres que quieren empezar un negocio, y ella dice que todo depende de su actitud para la vida. Hay que tener objetivo y poner cosas diferentes. Nos dijo, “no es fácil, pero sí, se puede, si tenga ganas de superarse los desafíos.”

This entry was posted in Transfer, Women's Empowerment (MAP) and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s